Lokomotiva

Dnešním dnem zahájila provoz „Švestková dráha“. Na trať dnes vyjel parní vlak s historickou lokomotivou přezdívanou Velký Bejček. Švestková dráha je malebná lokálka v severních Čechách spojující Lovosice s Mostem. Její historie sahá do 90. let 19. století – konkrétně do roku 1898, kdy vyjel na trať první vlak.

Přes více než stoletou existenci má dráha svým uživatelům co nabídnout – velké množství památek v blízkém okolí a nezapomenutelnou krajinu Českého středohoří, příznivou jak pro pěší, tak i cyklistické výlety. Naše vlaky vás komfortně a s příjemnou obsluhou odvezou do Muzea českého granátu, k Ulrice von Levetzow, pod hrady Košťálov a Oltářík, nebo jen tak do přírody.

Název lokálky „Švestková dráha“ je staronový. Pro 44 km dlouhou trať LovosiceTřebeniceMost byl používán sudetskými Němci (ovšem pod sudetoněmeckým ekvivalentem „Zwetschkenbahn“) až do jejich násilného odsunu po druhé světové válce. Jméno trati dalo v tehdejší době velké množství švestkových sadů a alejí, z nichž do dnešních dnů zůstaly pouze nepatrné zbytky.

Pravidelné osobní vlaky jezdí každou sobotu, neděli a státní svátky. Letošní provozní doba je od 30. 3. do 28. 10. 2018. Vlak přepravuje maximálně 5 kol.

Testovací polygon na Švestkové dráze

Společnost AŽD plánuje železniční trať využívat nejen jako trať se sezonními víkendovými vlaky, ale také jako testovací polygon. Úpravy, které na dráze probíhají z ní bez nadsázky učiní nejmodernější lokálku v Evropě.

Půjde o zabezpečení tratí s využitím satelitních technologií, přejezdová zabezpečovací zařízení ovládaná a monitorovaná bezdrátově, automatické regionální vlaky bez strojvedoucích a podobně.

Jízdní řád najdete TADY.

Zdroj: iDnes.cz, kudyznudy.cz

 

Karel Řehák
starosta obce

image_pdfExport do PDFimage_printTisk článku
Švestková dráha zahájila provoz